2 września 2018 r. odbyła się konferencja Coerver Partner School w Ośrodku Sportu i Rekreacji przy ul. Polnej 7A w Warszawie. Z metodologią Coerver miałem styczność kilka lat temu, często wykorzystuję ich pomysły szkoleniowe podczas pracy z dziećmi. Zostałem zaproszony na konferencje, poproszony o partnerstwo. Skorzystałem z propozycji, zawsze wybieram szkolenia, z których mogę coś wyciągnąć dla siebie. I dla dzieciaków. Nie zawiodłem się, kilka ćwiczeń i zabaw wykorzystałem we wrześniu podczas treningów i lekcji wychowania fizycznego. Na gorąco, bez zbędnej zwłoki.

Celem projektu Coerver Partner School jest wprowadzenie metodologii Coerver do polskich szkół. Zajęcia mają prowadzić wyszkoleni nauczyciele wychowania fizycznego/trenerzy. Nauczyciele w ramach projektu otrzymują profesjonalny sprzęt Adidas oraz niezbędne materiały szkoleniowe. Jesteś zainteresowany? Napisz do mateusz.nowak@coerver.pl

Chcesz wziąć udział w ogólnopolskim projekcie Coerver School Partner? Wypełnij formularz zgłoszeniowy.

Coerver Partner School – formularz zgłoszeniowy


Dlaczego Coerver to skuteczne metody pracy i edukacja dzieci?

-duży nacisk na rozwój techniki piłkarskiej

-ćwiczenia kontroli nad piłką, ball mastery

-uniwersalne ćwiczenia, gry i zabawy ruchowe dla każdej grupy wiekowej

-małe gry+małe bramki=precyzja, dokładność

-odwzorowanie sytuacji meczowych, gra z przeciwnikiem

-praca nad motoryką, wzorcami ruchowymi

-wszechstronny rozwój zawodnika.

Poniżej przedstawiam dwa filmiki ze szkolenia – ball mastery oraz grę ruchową „złodziej”.

Proste formy, świetna forma oswojenia i kontroli nad piłką! Ball mastery najczęściej wykorzystuję w części wstępnej treningu, z odpowiednią intensywnością (każde ćwiczenie po 30s). Cały czas powtarzam, powtarzam, ćwiczę, powtarzam. Aż do skutku, dzieciaki muszą opanować podstawowe ćwiczenia ball mastery. Nie ma lekko…

Gra ruchowa „Złodziej”, w której zawodnicy… zresztą, zobaczcie sami 🙂

Zobacz również:
Małe gry w piłkę nożną – dlaczego warto? 3v3 ze strefami na 4 bramki
Trening piłki nożnej – małe gry na utrzymanie. Gra w przewadze.
Małe gry jako podstawowy środek treningowy

Z czym najbardziej kojarzy się Coerver Coaching? Oczywiście, małe gry!

Małe gry to podstawowy środek treningowy, który wykorzystuję na każdym treningu z chłopcami z rocznika 2010. Do małych gier polecam bramki Bazooka, jest tylko jedno ale… cena (~500 zł). Jeśli nie macie odpowiedniego budżetu, to wystarczą małe bramki np. Kipsta lub zwykłe pachołki/tyczki. Trener/nauczyciel musi radzić sobie w każdych warunkach, prawda? Taki nasz zawód, tylko słabi trenerzy szukają non stop wymówek.


Dlaczego warto wykorzystać małe gry podczas treningu?

-częsty kontakt z piłką
-duży udział w grze
-wiele uderzeń do bramki
-przejrzysta gra
-krótka droga do bramki
-doskonalimy elementy techniczne/taktyczne w zależności od celu treningu
-kształtujemy podstawowe cechy motoryczne
-kształtujemy czas reakcji (małe przestrzeń->bliskość rywala->szybkie decyzje)
-łatwe w organizacji, nie potrzeba specjalistycznego sprzętu.
-dzieciaki kochają grać w piłkę!


Przed Wami mała gra 2v2 na 4 bramki ze strefami ataku, którą poznałem na ww. szkoleniu. Grę możemy wykorzystać w młodszych grupach, kluczowy jest nasz pokaz oraz jasne i precyzyjne omówienie zasad. Po kilku minutach, zawodnicy „łapią” reguły gry, zaczynają wykorzystywać linię środkową, zmieniają kierunki biegu (odpowiednio tempo, przyjęcia kierunkowe). Zaczynają myśleć na boisku, wszystko bez moich podpowiedzi oraz nadmiernego sterowania.

Mała gra 2v2 na 4 bramki ze strefami ataku

 

 

 

 

 

ORGANIZACJA

  • Małe pole gry.
  • Ustawiamy 4 bramki z pachołków (lub małe bramki typu Bazooka), 2 strefy ataku (żółte stożki lub wyznaczone linie w sali gimnastycznej).
  • Linia środkowa może zostać wyznaczona przez stożki.
  • Grupa wiekowa: od 7 lat

SPRZĘT

  • Małe bramki typu Bazooka lub pachołki, stożki, piłki, kolorowe koszulki/znaczniki

PRZEBIEG

  • Mała gra 2v2.
  • Zawodnik zdobywa bramkę tylko w strefie ataku.
  • Tylko uderzenia dołem.
  • Po każdej bramce, drużyna broniąca rozpoczyna akcję ze swojej strefy.
  • Po przekroczeniu połowy przeciwnika, zawodnik może wrócić na swoją połowę i uderzyć na „swoje” dwie bramki (może uderzać do 4 bramek – dwie na swojej połowie, dwie na połowie przeciwnika).
  • Wprowadzenie piłki nogą z linii bocznej.

WSKAZÓWKI/UWAGI

  • Mała gra bez bramkarzy.
  • Szybkie wprowadzenie piłki do gry.
  • Atak na 4 bramki, tylko po wprowadzeniu piłki na połowę rywala.
  • Gramy do dwóch strzelonych bramek lub 3 minuty. Zwycięska drużyna gra dalej, kolejna drużyna wchodzi na pole gry.
  • Remis – schodzi drużyna, która dłużej grała.
  • Modyfikacje – 1. uderzenie wybraną częścią stopy 2. minimum trzy podania 3. uderzenie słabszą nogą 4. po stracie bramki, zawodnik podaje piłkę do przeciwnika, gra toczy się dalej.
  • Kształtujemy – koordynację wzrokowo-ruchową, czas reakcji, orientację przestrzenną, wybrane elementy techniczne i taktyczne ( w zależności od celów treningowych).

Piątka!


Tymczasem, zbieram się na boisko, małe bramki znowu w pełnym użyciu 🙂
Szukasz profesjonalnych ćwiczeń, gier i zabaw ruchowych?
Chcesz mieć wszystkie materiały zawsze pod ręku?
Nie trać czasu, zamów książkę “90 gier i zabaw ruchowych z piłką”, a będziesz zawsze przygotowany do zajęć ruchowych!


Facebook Like Box provided by plumber orange county