Rzuć jak najwięcej – to świetna gra, którą możecie wykorzystać podczas lekcji wychowania fizycznego z koszykówki. Zasady są proste – wygrywa ekipa, która w wyznaczonym czasie zdobędzie więcej punktów. W prostocie siła. Bez zbędnego kombinowania, wystarczą piłki, minimum dwa kosza, i działamy! Dzieciaki same muszą się zorganizować, odpowiednio współpracować podczas gry. A i siedzący, nieprzebrani emeryci mogą pomóc w organizacji lekcji. Bosko!
Koszykówka to dyscyplina sportowa, która zajmuje drugie miejsce w moim serduchu. Nienawidzę oglądać jej w tv, kocham grać na boisku. To pozostałości jeszcze z czasów gimnazjalnych (tak, byłem królikiem doświadczalnym ówczesnej reformy szkolnictwa), kiedy całym popołudniami grałem w kosza z kumplami. Czemu wtedy nikt tak nie marudził na natłok prac domowych? 🙂 Zresztą, dla mnie to było bez znaczenia – ostatni dzwonek, plecak do domu, piłką pod pachę, jazda na boisko. I love this game! Dzisiaj dzieciakom brakuje takiej pasji, energii. Szkoda…
Co dzieciaki (większość) najbardziej lubią na lekcji wychowania fizycznego? Rywalizację i formy ruchowe z wykorzystaniem piłek. Są takie gry i zabawy ruchowe, które sprawdzą się w każdych warunkach. Dzieciaki nie marudzą, że coś jest za trudne lub wieje nudą. „Rzuć jak najwięcej” jest przykładem gry, w której dzieci nie tylko doskonalą poznane elementy techniczne, ale także kształtują współpracę w grupie. Nie oszukujmy się, w wielu grupach występuję problem z właściwą komunikacja między uczniami. Naszym obowiązkiem jest stosowanie środków treningowym, które pomogą uczniom w efektywnej współpracy, czyli umiejętności która jest niezbędna w dorosłym życiu. Zatem, przejdźmy do właściwej gry…
RZUĆ JAK NAJWIĘCEJ
ORGANIZACJA
• 4-5 osobowy zespół przy każdym koszu.
• Każdy zawodnik ma piłkę
• Grupa wiekowa: od 10 lat
PRZEBIEG
• Na gwizdek, zawodnicy rzucają jednocześnie do kosza.
• Czas gry 1’.
• Wygrywa drużyna, która w wyznaczonym czasie zdobędzie więcej punktów.
WSKAZÓWKI/UWAGI
• Rzuty z dowolnej odległości.
• Zawodnicy nie muszą rzucać swoją piłką (zbierają dowolną piłkę spod kosza). Uczniowie sami wybierają pozycje rzutowe.
• Wybieramy dwóch zawodników niećwiczących do liczenia punktów. Każdy sędzia liczy celne rzuty na wyznaczonym koszu.
• Sędziowie liczą głośno punkty.
• Po gwizdku, zawodnicy przestają rzucać (celne rzuty niezaliczone).
• Duża liczba piłek na jednym koszu – zwracamy uwagę na bezpieczeństwo wykonywania zadania.
• Kilka drużyn, rywalizacja w formie „każdy z każdym”.
• Zawodnicy sami dobierają się w zespoły.
• Wykorzystujemy wszystkie dostępne kosze w sali gimnastycznej/boisku szkolnym.
Zobacz również:
Czas na koszykówkę – graj w przewadze!
Gry i zabawy ruchowe z rzutem do kosza
Kiedy wykorzystuję grę „rzuć jak najwięcej’?
-w końcowej fazie nauczania/doskonalenia rzutów do kosza. Najpierw skupiam się na nauce prawidłowej techniki rzutu do kosza, głównie w formie ścisłej. Następnie przechodzę do form z rywalizacją grupową, indywidualną, czyli to co dzieciaki lubią najbardziej. Oczywiście, uczniowie pod presją czasu będą popełniać błędy techniczne podczas rzutu do kosza. To normalne. Podczas meczu (forma rywalizacji+przeciwnik+presja czasu) nie każdy rzut do kosza jest perfekcyjny techniczny. I nie musi.
Dlaczego warto wykorzystać grę podczas lekcji wychowania fizycznego/treningu?
Szukasz profesjonalnych ćwiczeń, gier i zabaw ruchowych?
Chcesz mieć wszystkie materiały zawsze pod ręku?
Nie trać czasu, zamów książkę “90 gier i zabaw ruchowych z piłką”, e-book “120 pomysłów na atrakcyjną rozgrzewkę dla dzieci” , a będziesz zawsze przygotowany do zajęć ruchowych!
Zajrzyj do mojego sklepu po więcej publikacji.